(JollofNews) – Authorities in the Gambia Wednesday ordered the closure of the country’s first newspaper, the Daily Observer.

The newspaper which supports former President Yahya Jammeh and his APRC party, is accused of failing to pay millions of Dalasis in tax to the country’s revenue authority (GRA).

According to sources,  an enforcement team of GRA entered the paper’s premises in Kanifing at around 15:00 while staff were working on the next day’s edition and ordered them to vacate the building.

The management of the newspaper was not available for comment at the time of posting this story.

The Daily Observer was founded by Kenneth Best in 1990 and is credited for transforming journalism in the Gambia.

Mr Best had previously managed another paper called the Daily Observer in Liberia, until the First Liberian Civil War caused him to relocate with his family to the Gambia.

He was later expelled from the Gambia in October 1994 by the military junta of Yahya Jammeh which took over power a few months earlier.

Although the newspaper was allowed to continue operation, Mr Best sold it in 1999 to Amadou Samba, a business tycoon and closed associate of former President Yahya Jammeh.